U-Topia

Il Progetto

ENG

in 1516 sir Thomas More completed his most controversial book, Utopia, a novel in latin which was published by Erasmus in Leuven.

In 2016, after 500 centuries, institutions and organizations across the globe are celebrating this book, which gave  rise to the utopian/dystopian literary genre.

La Cura, together with Matera 2019 and Radio3/Materadio, is launching the “-U-Topia” project: a participatory, ubiquitous and connective dictionary to reinvent new meanings and new aesthetics for contemporary utopias, capable to recognize “the beauty that interconnects” (cit. G. Bateson).

The dictionary is an ubiquitous platform for people expression, a series of dissemination processes and a new interconnective ritual which will take place in Matera from  23th to 25th September 2016, during the annual Materadio festival.

IT

Nel 1516 sir Thomas More completò il suo testo più controverso, Utopia, una novella scritta in latino e pubblicata da Erasmo in Leuven.

Nel 2016, dopo 500 anni, in tutto il mondo si celebra questo libro, che ha ispirato un nuovo genere letterario: la narrativa utopica e distopica.

La Cura, insieme a Matera 2019 Radio3/Materadio, lancia il progetto ‘-U-Topia’: un dizionario partecipato, ubiquo e connettivo per reinventare nuovi significati e nuove estetiche dell’utopia contemporanea capaci di riconoscere “la bellezza di ciò che interconnette” (cit. G. Bateson).

Il dizionario è una piattaforma ubiqua per l’espressione delle persone, un processo di disseminazione e un nuovo rituale interconnettivo che prenderà vita a Matera fra il 23 e il 25 settembre, durante Materadio.

Join! / Partecipa!

ENG

Join the creation of UTopia dictionary. Create your word, associate it to a place, send us an image/photo and a bio.

You will take part at the end of the dis-aster.

IT

Partecipa anche tu alla creazione del dizionario dell’UTopia. Crea la tua parola, associala ad un luogo, mandaci una foto e una tua Bio.

Prenderai parte alla fine del dis-astro.

Join the performance / Partecipa alla performance